donderdag 1 januari 2015

Speldenkussen

Met de komst van mijn naaimachine en tevens ook mijn nieuwe hobby, ben ik meteen aan de slag gegaan om een hip speldenkussentje te maken. Ik vind het vervelend om die speldjes de hele tijd uit het doosje te halen en dan er weer in en dan er weer terug uit... Een speldenkussen heeft hierbij voor enige verlichting gezorgd. Na het gebruik kan ik ze, zelfs met meerdere tegelijkertijd, in mijn kussentje prikken. Ik heb ook nog andere kopspeldjes, speldjes zonder zo een plastiek kopje, maar die vind ik dan weer net te fijntjes om in een kussentje te prikken. Die blijven dus lekker zitten in mijn speldendoosje van Hello Kitty :-)

De stofjes die ik gebruikte om dit juweeltje te maken heb ik gevonden op de zwarte markt in Helchteren en in Veritas. Ik geloof dat het lint ook van Veritas is. De knoopjes had ik nog liggen. Geen idee waar die weeral vandaan kwamen :-)






Let zeker niet op de details aangezien dit één van mijn allereerste naaiprojectjes was. Alles is nog een beetje uitzoeken :-)
Het patroontje vond ik op de blog van Heather Bailey.
Wil je het patroon meteen downloaden? Dan kan dat hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten