dinsdag 27 januari 2015

Pimp my maxi cosi

De maxi cosi-hoes is af!! Eindelijk!!

Weg met die saaie grijze (en ondertussen ook al versleten) hoes. Ik heb niet lang moeten zoeken achter een gepast patroontje. Aangezien de doopsuikers voor ons mannetje in het uiltjesthema was, vond ik het leuk om dit thema door te trekken naar zijn maxi-cosi.

Eerst de hoes. Het was als beginner een heel klusje om die af te werken. Dankzij een vriendin, die veel meer ervaring heeft dan ik, is het dan toch mooi gelukt!





















De stofjes heb ik gekocht bij bambiblauw.
Het patroontje vond ik hier.


En natuurlijk vond ik een hoes niet genoeg. Nu we volop in de winter zitten wilde ik er graag een voetenzak in maken. Maar dat is gigantisch misgelopen. Ik heb gewoonweg het verkeerde patroon genomen en gemaakt! Hoe dom kan je zijn?? Haha. Uiteindelijk heb ik wel een originele voetenzak ;-)

Ik ben begonnen met een wikkeldeken. Het patroon voor dit wikkeldeken vind je hier.
De stofjes heb ik gevonden bij stoff.be. De wikkeldeken bestaat uit  een katoenen buitenkant, de binnenkant is van fleece. Heerlijk warm tijdens de koude dagen!
De openingen voor de riemen heb ik gemaakt volgens de knoopsgatmethode. Mijn naaimachine heeft geen automatisch knoopsgat dus het was in het begin een beetje zoeken hoe ik dit het beste kon doen zonder mijn dekentje naar de haaien te helpen. Ik ben best trots op het resultaat :-)
Zo ziet mijn dekentje er tot nu toe uit.





Mijn baby'tje is al een stukje groter dan de pop. De wikkel kan maar net om zijn buikje heen en over zijn beentjes zit helemaal niets. Veel te koud! Dus heb ik zelf een patroontje voor een bijpassend dekentje gemaakt. Het dekentje hangt met drukknoopjes vast aan de wikkeldeken.
En zo ziet het er nu uit:

Ziet dat er niet lekker warm uit? Ik zou er zo in kruipen! :D




En dit is natuurlijk nog niet alles! Baby'tje zit lekker warm in een hele mooie uiltjes maxi cosi maar wat kan hij doen tijdens lange autoritten? Juist! Spelen! Na wat rondsurfen vond ik een patroontje voor een hele leuke wagenspanner.





















Het patroon voor deze wagenspanner is helaas niet gratis. Maar een deel van de opbrengst gaat naar goed doel. Neem maar eens een kijkje op Matawis favorites. Alle materialen om dit te maken kan je ook op deze website kopen.
Mijn zoontje gaat zich in ieder geval niet meer vervelen tijdens de autoritten! Uiteraard hangen de uiltjes met hun gezichtje naar hem toe ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten